Totaallogistiek

Geplaatst op

Nog maar een paar jaar geleden was de winkelervaring gebaseerd op iets simpels als hoe vriendelijk het winkelpersoneel voor de klant was. Met het verstrijken van de tijd en de toepassing van nieuwe technologieën in de handel, heeft de winkelervaring een andere focus gekregen en zijn de consumenten veeleisender dan ooit.

Mobiele apps, webpagina’s, klantenservice, fysieke winkels, productvoorraad, transport & logistiek zijn enkele van de onderdelen die vandaag vorm geven aan de winkelervaring die consumenten genieten. Dit alles wordt multichannel-logistiek genoemd.

Omnicanal Logistics

Hoewel het een baan is die tijd en inspanning vergt, opereren ondernemers in een scenario waarin het noodzakelijk is hun rivalen in te halen.De veeleisende verwachtingen van de consumenten doen bij de ondernemingen nieuwe behoeften ontstaan, behoeften waaraan moet worden voldaan om de markt te bieden wat zij verlangt.

Klanten vragen om transparantie en snelheid. Deze informatie is niet te verwaarlozen, want de voorkeuren van de consumenten op een duidelijke en beknopte manier kennen is informatie die goud waard is.

Omnichannel-logistiek brengt het beste van twee werelden samen. Met andere woorden, zij is verantwoordelijk voor de eenmaking van alle elementen van de transport & logistiek sector, waardoor een veel snellere, homogene en betrouwbare dienstverlening tot stand komt.

1. Integratie met vervoerders

De opkomst van de elektronische handel was een van de factoren die ertoe hebben geleid dat de sector transport & logistiek in het aankoopproces het belang heeft gekregen dat hij vandaag heeft. De voortdurende verbetering van de winkelervaring heeft deze sector doen evolueren en dwingt tot de invoering van nieuwe systemen voor goederenbeheer en traceerbaarheid van leveringen.

Wij hebben het over systemen voor de traceerbaarheid van leveringen, die een 360º controle van de status van de goederen mogelijk maken. Op deze manier biedt de ondernemer zijn klant real-time informatie over de status van zijn pakket.

2. Communiceren met de klant

De gedigitaliseerde omgeving waarin bedrijven en consumenten zich bevinden, maakt een benadering van de consument mogelijk waarvan organisaties hebben geprofiteerd.

Deze verbinding maakt een gerichte communicatie mogelijk, geeft ons de mogelijkheid om op het sociale platform dat het meest door onze klant wordt gebruikt te weten, het soort producten aan te bieden dat hij wil vinden of gewoon het merk bekend te maken.

3. Real time informatie

Het resultaat van de samensmelting van alle beschikbare verkoopkanalen om de gebruiker te bereiken, maakt het mogelijk een gepersonaliseerde service aan te bieden. Een complete dienstverlening die de consument tijdens het hele aankoopproces begeleidt, vertrouwen wekt en als resultaat een tevreden klant over de ontvangen diensten verkrijgt.

Het belangrijke concurrentievoordeel dat de invoering van omnichannel logistiek met zich meebrengt, doet meer en meer bedrijven besluiten in dit instrument te investeren.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *